نشست هماهنگی اردوی راهیان نور دانشجویی استان کرمانشاه با حضور مسئولان در دانشگاه رازی برگزار شد.

نشست هماهنگی اردوی راهیان نور دانشجویی، 4 اسفند ماه 1400، با حضور دکتر محمدنبی احمدی، رئیس قرارگاه راهیان نور علم‌الهدی استان کرمانشاه، سرهنگ بهشتی راد معاون هماهنگ‌کننده سپاه، سرهنگ یونس عزیزی، مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه، دکتر محمدنبی احمدی، رئیس قرارگاه راهیان نور علم‌الهدی استان کرمانشاه، ضمن خیرمقدم به میهمانان، با آرزوی سلامتی برای همگان به‌ویژه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام، در سخنانی اظهار داشت: هر لحظه باید به یاد داشته باشیم که امنیت و آرامش امروز کشور عزیزمان را مرهون ایثار و فداکاری رزمندگان و شهدای گرانقدر هستیم.

وی اردوهای راهیان نور را فرصتی ارزشمند برای تکریم شهدا دانست و افزود: یکی از ضرورت‎های مهم جامعه اسلامی انجام کار فرهنگی غنی و پرمحتوا است متأسفانه در زمینه موضوعات فرهنگی خوب کار نشده در حالیکه «فرهنگ» دغدغه رهبر معظم انقلاب است و مکرر در بیانات ایشان در خصوص اهمیت کار فرهنگی تأکید داشته‌اند.

دکتر احمدی اردوهای راهیان نور را گامی مؤثر در برابر مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و بر برنامه‌ریزی برای تولید محتواهای غنی و فاخر با محوریت اردوهای راهیان نور تأکید کرد و گفت: برای تدارک اردوهای راهیان نور باید از افراد با تجربه و دارای احساس مسئولیت ویژه استفاده شود و همچنین تأکید ما این است که اولویت اعزام با زیارت اولی‌ها باشد.

وی در ادامه بر ارزیابی و پایش مستمر اردوهای راهیان نور برای برطرف نمودن نقاط ضعف و همچنین تقویت نقاط قوت تأکید کرد و گفت: در این شرایط باید پروتکل‌های بهداشتی به‌طور کامل رعایت شود و ما در این زمینه تابع مقررات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.

سرپرست دانشگاه رازی بر فراهم‌نمودن بسترهای لازم برای حضور حداکثری دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی در اردوهای راهیان نور تأکید کرد.

در ادامه سرهنگ بهشتی راد، معاون هماهنگ کننده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، در سخنانی با قدردانی از حمایت‌های دکتر احمدی سرپرست دانشگاه رازی، ابراز امیدواری کرد: همه ما باید در تبیین فرهنگ ایثار و شهادت بیش از پیش تلاش کنیم و گام‌های موثری در این زمینه برداریم.

وی همچنین به تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب برای تداوم اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: در بیانات رهبر معظم انقلاب تأکید شده که فراموشی و تحریف اردوهای راهیان نور آسیب بزرگی است که در کمین تاریخی از جمله دفاع مقدس است، برای جلوگیری از این آسیب‌ها با «جهاد تبیین» اقدام موثر انجام دهیم.

سرهنگ بهشتی راد اظهار کرد: جهاد تلاشی است که در مقابل دشمن قرار دارد و تبیین جریانات دفاع مقدس به ویژه برای جوانان، در حقیقت، جهاد، تلقی می‌شود.

 وی در ادامه تأکید کرد: ما باید جوانان را نسبت به ایثار، از خودگذشتگی و فداکاری رزمندگان و شهدا و جانبازان دفاع مقدس بیش از پیش آشنا کنیم و بهترین راه برای تبیین دفاع مقدس نیز اردوهای راهیان نور هستند که رهبر فرزانه انقلاب از اردوهای راهیان نور به عنوان یک عملیات فرهنگی یاد می‌کنند.

سرهنگ بهشتی راد با بیان اینکه دشمنان با تمام قوا به دنبال تحریف جریان انقلاب اسلامی هستند، گفت: باید انقلاب اسلامی را جهادگونه تبیین کنیم و زمینه مناسب آن هم، اردوهای راهیان نور هستند. علاقه‌مندان برای شرکت در  اردوهای راهیان نور باید در سامانه ثبت نام کنند.

 وی تزریق سه دوز واکسن را شرط شرکت در اردوهای راهیان نور عنوان کرد و گفت: در خصوص تولید محتواهای فرهنگی ما باید برنامه‌ریزی منسجم داشته باشیم، معمولاً برای این اردوها، چهار روز سفر در نظر گرفته شده و اجرای برنامه‌ها را بر عهده دانشجویان می‌گذاریم.

سرهنگ بهشتی راد یادآور شد: مسئولان فرهنگی کاروان‌ها باید از بین افراد دانشجو انتخاب شوند و همچنین حضور راویان اثرگذار و باتجربه در کاروان‌ها و روحانیون و پوشش برنامه‌ها ار طرف صدا و سیما مورد تأکید است.

در ادامه سایر اعضای حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

آخرین اخبار