243

پیام تبریک رئیس دانشگاه رازی به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو

دکتر محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا رئیس دانشگاه رازی در پیامی، ضمن پاسداشت ۱۶ آذر ماه روز دانشجو، یاد و خاطره شهدای مبارز برابر استکبار در سال ۱۳۳۲ را گرامی داشت.

متن پیام دکتر اعلمی‌آل‌آقا بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

جنبش دانشجویی در کشور ما در تاریخِ ثبت شده و شناخته شده‌ خود، همیشه ضد استکبار، ضد سلطه، ضد استبداد، ضد اختناق و به شدت عدالتخواه بوده است. مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)

 «دانشجو، مظهر اقتدار و بالندگی یک ملت قهرمان و چشمه‌ای زلال است که با امید به فردایی روشن از قلب تاریخ می‌جوشد و می‌خروشد تا لؤلؤ دانایی و خِرد را برای استقلال، تعالی، اقتدار و عزت ایران اسلامی به ارمغان آورد.

تاریخ ایران پُر از حوادث و وقایع انسان‌ساز است اما ۱۶ آذر نقطه عطفی در تاریخ پرفراز و نشیب این سرزمین مقدس است، روزی که خون مطهر سه دانشجوی آزادیخواه و استکبارستیز، جریان‌ساز پویش دانشجویی شد تا به جهانیان بفهماند که دانشجو زیر بار ذلت نمی‌رود و آزادگی و استقلال را خط قرمز خود می‌داند.

فرزندان عزیزم، شتاب علمی در جهان تندتر و تندتر شده و همه ما باید در این مسیر استوارتر از همیشه گام برداریم، فلذا رسالت جامعه دانشگاهی به ویژه دانشجویان عزیز این است که با تمسک به دانش، اخلاق، تقوا و بصیرت، جهاد علمی را سرلوحه اندیشه و عمل خود قرار داده و با حرکت آگاهانه و یکپارچه در مسیر پژوهش و تولید علم و تحقق جامعه دانش‌بنیان گام بردارند.

اینجانب به عنوان عضو جامعه علمی کشور، یاد و خاطره شهدای مبارز برابر استبداد و استکبار در روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ را گرامی می‌دارم و امید آن دارم که دانشجویان عزیز ایران اسلامی به ویژه دانشجویان فهیم، تلاشگر و انقلابی دانشگاه رازی با اتکال به خداوند منان و با عزمی راسخ و اراده‌ای پولادین، جهاد علم نموده و با فتح قله‌های دانایی و خِرد، بیش از پیش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را رقم بزنند.»

 

محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا

رئیس دانشگاه رازی


شناسه : 1008932

آخرین اخبار