216

نشست "بازاریابی و کسب و کار در شرایط فعلی اقتصاد ایران"

نشستی تحت عنوان "بازاریابی و کسب و کار در شرایط فعلی اقتصاد ایران" در تاریخ 23/02/98 در ساعت 10-12 سالن فرهنگ دانشکده علوم اجتماعی با سخنرانی دکتر سهراب دل انگیزان، با عنوان " اداره کسب و کارها در شرایط فعلی" ، دکتر یوسف محمدی فر " بازاریابی در شرایط فعلی ایران"، دکتر محمد جواد جمشیدی با عنوان " چالش ها و فرصت های کسب و کار الکترونیک" ، دکتر مهدی حسین پور با عنوان " چالش های مدیریتی واحدهای کسب و کار کوچک و متوسط"  با حضور 60 نفر از دانشجویان و اساتید برگزار گردید.

دکتر دل انگیزان بیان داشتند تولید آسان است و تنها چیزی که در این شرایط مهم است وجود بازار برای محصول ما و فروش است.یعنی اگر برای محصول ما بازاری وجود ندارد نباید به تولید آن بپردازیم.هم چنین ایشان بیان داشتند در قراردادها با توجه به وضع موجود باید بدترین شرایط لحاظ شود تا ریسک کمتری شامل حال تولید کننده شود.

 

دکتر محمدی فر تقاضا، هزینه و بازار را مهمترین عوامل مهم در یک کسب و کار برشمردند و اظهار داشتند پارادایم تولید محور امروزه به سمت پارادایم بازار محور حرکت کرده است. همچنین با توجه به شرایط کنونی محرک های تبلیغ در جذب و حفظ مشتریان بسیار سودمند هستند.

در ادامه دکتر جمشیدی بیان داشتند علی رغم تحریم های ظالمانه و شرایط خاص اقتصادی کشئر رتبه ما در تجارت الکترونیک 49 است و این خوش آیند است و با توجه به حرکت دنیا به سمت دولت الکترونیک زیر ساخت های موجود در ایران نیز باید جهت هم سویی با این حرکت برنامه ریزی و مهیا شوند.

دکتر حسین پور فلسفه اقتصاد و مدیریت را تشریح کردند و در سیاست گذاری ها طبق سند چشم انداز و فرمایشات مقام معظم رهبری تدوین ، اجرا و ارزیابی را در قوای سه گانه بررسی و هر کدام را جهت ورود، استمرار و یا حذف کسب و کارهای کوچک مهم دانستند.

و در پایان سخنرانی به مدت نیم ساعت جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد که با توجه به حجم سوالات پرسیده شده، نشان از این داشت که حضار گرامی در جلسه استقبال خوبی از جلسه و مفاهیم مطرح شده در نشست داشتند.

 


شناسه : 1010976

آخرین اخبار