03 04 2021
313

سلسله نشست‌های کتابخوانی (آخرین دوشنبه هر ماه)

با توجه به اهمّیت «مطالعه و کتابخوانی»، نسبت وثیق آن با «فرهنگ»، جایگاه ویژۀ «ارتقاء فرهنگ مطالعه» در میان انواع فعّالیت‌های فرهنگی و مسئولیتی که معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی در این رابطه احساس می‌کند، این معاونت در نظر دارد سلسله نشست‌های کتابخوانی (معرّفی و نقد کتاب) را به‌صورت ماهیانه (آخرین دوشنبۀ هر ماه) و با همکاری دانشگاهیان علاقه‌مند برگزار کند.

از این رو، از تمام دانشگاهیان علاقه‌مند به کتابخوانی و دغدغه‌مند برای ارتقاء سطح فرهنگ در جامعه درخواست می‌شود، در پیشبرد این امر، همراه و یاری‌گر ما باشند. 

علاقه‌مندانی که مایلند به‌عنوان معرّفی‌کنندۀ کتاب در این فعّالیت فرهنگی مشارکت کنند، لطفاً از طریق پیام‌رسان واتساپ  به شمارۀ 09183894358 (وحید احسانی) اعلام فرمایند.

بنا بر این است که نشست‌های اول عمومی باشد اما به مرور و با گسترده شدن حلقۀ مشارکت‌کنندگان، شاخه‌های موضوعی مختلف (تاریخی، اجتماعی، ادبی، فلسفی و غیره) جدا شده و مسیر ویژۀ خود را در پیش بگیرند. همچنین، در صورت استقبال مطلوب، در آینده می‌توان این سلسله‌نشست‌ها را با فاصلۀ زمانی کمتری (مثلاً دوهفته‌یکبار) برگزار کرد.

ساعت برگزاری: 21:30 الی 23:00 (ساعت دقیق و لینک هر نشست، به تناسب فصل و تغییرات ساعت، پیشاپیش در پوستر ویژۀ آن نشست خاص اطّلاع‌رسانی خواهد شد).

 

امیدواریم با مشارکت و همراهی یکدیگر بتوانیم برای ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی گام محسوس و مؤثّری برداریم.

 

برنامه نشست‌های کتابخوانی بهار 1400

ماه

تاریخ برگزاری

کتاب

ارائه دهنده

فروردین

30/01/1400

«جامعه‌شناسی نخبه‌کشی»

اثر «علی رضاقلی»، نشرنی

دکتر روح‌الله بهرامی

اردیبهشت

27/02/1400

«مفهوم آزادی از دیدگاه مسلمانان»

اثر «فرانس روزنتال»،ترجمۀ منصور میراحمدی

دکتر طهماسب علی‌پوریانی

خرداد

31/03/1400

«دیانت و عقلانیت»

اثر «رضا بابایی»، نشر آرما

دکتر عباسعلی منصوری

 

 

 

 

آخرین اخبار