325

بیست و هشتمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه

کلیه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی و پژوهشگاه‌های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، همچنین دانشگاه‌های، پیام نور و فرهنگیان می توانند دربیست و هشتمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه  ثبت نام نمایند.

همانند سال‌های گذشته کلیه مراحل ثبت نام و مرحله داوری دانشگاهی و داوری مرحله کشوری در سامانه الکترونیکی انجام می‌پذیرد و فرآیند داوری جشنواره دانشجوی نمونه در دو مرحله دانشگاهی و کشوری صورت می‌گیرد.

در مرحله نخست انتخاب دانشجویان نمونه، دانشجویان متقاضی در سطح دانشگاه به رقابت می‌پردازند و آن دسته از دانشجویانی که برترین امتیازات را بر اساس آیین‌نامه و صرف نظر از حد نصاب‌‌های آن کسب نموده‌اند به عنوان برگزیدگان دانشگاهی مورد تقدیر دانشگاه قرار می‌گیرند و آن تعداد از متقاضیان که شرایط معرفی به مرحله دوم را کسب نموده‌اند به دبیرخانه مرکزی معرفی می‌شوند.

مرحله دوم جشنواره دانشجوی نمونه در سطح دانشگاه های تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پنج گروه علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و دامپزشکی، هنر در مقاطع مختلف انجام می‌شود که پس از ارزیابی داوران کشوری در نهایت دانشجویان نمونه کشوری انتخاب و معرفی می‌شوند.

متقاضیان در سال جدید می‌بایستی علاوه بر بخش‌های آموزش، پژوهش و فرهنگی در بخش فناوری نیز خود را مورد ارزیابی قرار دهند و یکی از مهم‌ترین تغییرات آئین‌نامه اضافه شدن این بخش و تغییرات در نمرات افزوده است؛ همچنین توجه به سنوات تحصیلی جهت شرکت در رقابت از شروط آئین نامه جدید است و برخی تغییرات فرعی نیز صورت گرفته است.

گفتنی است شیوه‌نامه جشنواره نیز تغییراتی به دنبال داشته است که لازم است کلیه متقاضیان در جشنواره سال ۹۸ ضمن مطالعه دقیق آئین نامه و شیوه‌نامه جدید نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه سجاد به آدرس www.portal.saorg.ir در تاریخ ذکر شده اقدام نمایند.

مهلت ثبت نام:  از ۲۰مهرماه لغایت ۴ آبان 1398

سامانه ثبت نام: www.portal.saorg.ir

لینک آیین نامه

جوائز جشنواره:

  • – هدیه نقدی
  • – امکان ادامه تحصیل بدون آزمون برای برگزیدگان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • – تامین هزینه فرصت مطالعاتی برای برگزیدگان مقطع دکتری
  • – معرفی برگزیدگان جهت عضویت در بنیاد نخبگان
  • – سایر موارد به تصویب شورای سیاستگذاری


شناسه : 1009788

آخرین اخبار