256

میزگرد "خود انتقادی ما ایرانیان: نشانی از بحران و نشانی از آغاز"

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با همکاری گروه الهیات، میزگرد "خود انتقادی ما ایرانیان: نشانی از بحران و نشانی از آغاز" را با حضور دکتر علی‌اکبر محسنی، دکتر قدرت احمدیان، دکتر محمد ایرانی و دکتر عباسعلی منصوری روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، در سالن اجتماعات دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار نمود.

در این نشست، شرکت‌کنندگان به سه سوال: ۱.انتقادهای جاری بر زبان مردم که گاه ناظر به حاکمیت و گاه دولت و گاه نهادها و یا اخلاق و رفتار ایرانیان است، را باید به فال نیک گرفت و آن را نشانی از یک حرکت امید بخش و آینده نگر بدانیم یا نشان و صورتی از یأس و درماندگی و بن بست؟ ۲.آیا کمیت و کیفیت خود انتقادی‌های جاری میان ما ایرانیان نشانی از یک خود آگاهی عمیق دارد و نقدهای ناظر به عقلانیتی است که منشأ تصمیم‌ها و رفتارهاست یا  ناظر به فرعیات و محصولات عقلانیت حاکم؟ ۳.آیا می‌توان گفت که یکی از علل وضعیت خود انتقادی افراطی حاکم در جامعه ایرانی ساده انگاشتن مساله پیچیده توسعه نیافتگی است؟ پاسخ دادند.

دکتر عباسعلی منصوری عضو هیأت علمی گروه الهیات دانشگاه رازی، هدف از برگزاری چنین میزگردهایی را ترویج و تمرین گفتگو و پرداختن به مسائل جامعه دانست.

در پایان شرکت کنندگان در میزگرد به سوالات حاضرین پاسخ دادند.


شناسه : 1011681

آخرین اخبار