15 03 2021
3405

درخشش دانشگاه رازی در سیزدهمین جشنواره بین المللی حرکت

درخشش دانشگاه رازی در سیزدهمین جشنواره بین المللی حرکت

مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت، ویژه آثار و دستاوردهای علمی دانشجویی «حرکت» در روز دوشنبه ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۹ با حضور دکترمنصور غلامی وزیر علوم تحقیقات وفناوری، دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،  مهندس عسکری مدیر کلّ فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و جمعی از مسئولان به میزبانی دانشگاه علم و صنعت برگزار گردید.

حضور 13 سالۀ دانشگاه رازی در جشنواره حرکت به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی وزارت عتف و عملکرد شایان تقدیر انجمن های علمی دانشگاه رازی در دورۀ اخیر اگر چه شگفت‌انگیز است اما حقیقتاً برنامه‌ریزی شده و قابل پیش‌بینی بود، لذا قبل از هر کس و هر چیز باید به دانشجویان عزیز، این فرزندان برومند دانشگاه، تبریک، دستمریزاد و خداقوت گفت که به وجهی غرورآفرین  از شعار راهبردی انجمن های علمی دانشگاه رازی که «انجمن‌های علمی نمایشی از همت ،نشانی از هویت» بوده است دفاع نمودند و سپاسگزار همه عزیزانی هستیم که با مدیریت، راهنمایی و حمایت خود بستر چنین توفیق بزرگی را ایجاد نمودند: ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر اعلمی، جناب آقای دکتر احسان امیری، باشگاه دانشجویان، همۀ اساتید محترم مخصوصاً مشاوران علمی انجمن‌ها، کمیته حمایت و نظارت و مسئولان محترم دانشکده‌ها، سزاوار قدردانی و شریک جدی این موفقیت بزرگ هستند که از خداوند بزرگ خیر دنیا و آخرت آنها را خواهانیم.

اهم نکات مکمل در سنجش و اهمیت این توفیق را هم به جهت فرایند تکاملی جهش علمی دانشگاه رازی نسبت به عملکرد سال‌های قبل خود و هم نسبت به دیگر دانشگاه‌های کشور در حوزۀ وزارت عتف می‌توان در موارد زیر دانست:

  1. دانشگاه رازی در جشنواره‌های سنوات گذشته نتوانسته است بیش از یک انجمن برگزیده را به جامعۀ علمی بین‌المللی معرفی نماید.
  2. اگرچه دانشگاه رازی در جشنوارۀ اخیر و در بخش انجمن پویا توانست از 96 اثر و 43 دانشگاه شرکت‌کننده، رتبه‌های برگزیدۀ اول، دوم و سوم را از آن خود کند ولی مطابق آیین‌نامۀ جشنوارۀ اخیر، صرفاً به انتخاب یک انجمن برگزیده بسنده نمودند و إلّا دانشگاه رازی می‌توانست انجمن های برگزیده را به عدد 9 رسانده و خود را در جمع سه دانشگاه برتر ببیند.
  3. اگرچه دانشگاه رازی پس از دانشگاه‌های تبریز، تهران، شیراز و محقق اردبیلی توانست در جمع پنج دانشگاه برتر قرار گیرد اما فراتر از دانشگاه‌های مطرحی چون صنعتی شریف، امیرکبیر، علم و صنعت، تربیت مدرس، خواجه نصیر، فردوسی مشهد، اصفهان،صنعتی اصفهان، شهید چمران و امثالهم شایان تقدیر است به وجهی که ستایش مسئولین وزارت عتف و داوران محترم جشنواره را برانگیخت.
  4. سنجش دانشگاه رازی در میان دانشگاه‌های غرب کشور نیز حائز اهمیت است، یعنی این توفیق در حالی میسر گردید که دانشگاه‌های همدان و ایلام از احراز انجمن برگزیده و یا شایستۀ تقدیر محروم ماندند و دانشگاه لرستان به دو انجمن برگزیده قناعت نمود.

براین باوریم حرکت استان در مسیر توسعه در گرو تربیت و تولید همین جوانان پرشور و باشعوریست که پرچم حرکت دانش بنیان را در عرصۀ ملّی و بین المللی برافراشته اند، لذا وظیفۀ خود می‌دانم در آستانۀ اعیاد شعبانیه و عید باستانی نوروز، به نمایندگی از حوزه معاونت فرهنگی واجتماعی دانشگاه ، افتخار آفرینی انجمن های حاضر در جشنواره را به خانواده بزرگ دانشگاه رازی به ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی ودانشجویان گرانمایه تبریک و تهنیت عرض نموده و سلامتی، بهروزی و. توفیقات بیش از پیش همه را از خدای مهربان می‌طلبم.

 

اسامی برگزیدگان دانشگاه رازی در این جشنواره بین المللی به شرح زیر است:

1.کسب رتبه اول در بخش انجمن برتر توسط انجمن علمی دانشجویی مهندسی معماری

2.کسب رتبه دوم در بخش انجمن برتر توسط انجمن علمی دانشجویی زبان و ادبیات انگلیسی

3.کسب رتبه اول در بخش انجمن پویا توسط انجمن تولید و ژنتیک گیاهی

4.کسب رتبه دوم در بخش خلاقانه توسط انجمن علمی دانشجویی مهندسی معماری

5.کسب رتبه سوم در بخش کارآفرینی توسط انجمن علمی دانشجویی ترویج و کشاورزی

6.کسب رتبه سوم در بخش ویژه جشنواره توسط انجمن علمی دانشجویی تولید و ژنتیک گیاهی

7.کسب مقام شایسته تقدیر در بخش ایده شو توسط انجمن علمی دانشجویی تولید و ژنتیک گیاهی

 

                                                                                                                           طهماسب علیپوریانی

                                                                                                              معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه

آخرین اخبار