12 10 2021
1929

حسینۀ مجازی دانشگاهیان ایران توسط رادیو رویش دانشگاه رازی راه‌اندازی شد

کمتر رویداد و حرکتی است که با ظهور کرونا دست‌خوش تغییر و تحول قرار نگرفته باشد؛ فعالیت‌های مختلف اجتماعی که با سبک‌های گوناگون فاصله‌گذاری شکل و شمایل متفاوتی از گذشته پیدا کردند. به عنوان نمونه، همین عزاداری‌های ایام محرم و صفر که اکنون برای دومین سال با نظمی مثال‌زدنی و پروتکل‌های خاصی برگزار شد. شرایط کرونایی کشور باعث شده تا بخشی از پتانسیل برگزاری مراسم‌های مختلف سوگواری هم در بستر فضای مجازی دنبال شود. هیئت‌های دانشجویی هرکدام امسال به‌نحوی با شرایط کرونایی و رعایت پروتکل‌ها عَلَم عزای حسینی را بالا برده‌اند و وظیفه خود را در این زمینه انجام داده‌اند. اما در کنار فعالیت هیئت‌های دانشجویی، اعضای رادیو و رسانۀ رویش دانشگاه رازی کرمانشاه امسال هم با همکاری اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی حسینیۀ مجازی را راه‌اندازی کردند تا امکان استفاده از حال‌ وهوای محرم را برای آن دسته از مخاطبانی که به هرنحو امکان حضور در هیئت‌ها را ندارند، فراهم نمایند. رادیو و رسانۀ رویش در ایام دهۀ اول محرم با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و بهره‌مندی از توانمندی‌های یک تیم دانشجویی فعال و پرانگیزه، تولید و ضبط نموده است.

پوشش خبری این برنامه توسط خبرگزاری‌های ایسنا، آنا، دانشجو و روزنامه‌های میلکان و فرهیختگان انجام شد.

امیرمحمد شهبازی در گفتگو با ایسنا با اعلام این خبر گفت: وزارت علوم در ایام ماه محرم سال ۹۹ به دلیل وجود شرایط کرونایی و عدم امکان برگزاری مراسم عزدارای به شکل حضوری تصمیم گرفت تا سایتی را تحت عنوان حسینیۀ مجازی دانشگاهیان راه اندازی کند.

وی افزود: پایۀ اصلی تولید محتوای این سایت بر عهده رادیو رویش دانشگاه رازی بود که توانستیم ۱۰ قسمت پادکست صوتی تحت عنوان «نوای نینوا» برای آن تولید کنیم.

مدیر رادیو و رسانه رویش دانشگاه رازی  با اشاره به تدوام  شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری مراسم عزاداری گفت: وزارت علوم بار دیگر برگزاری این برنامه را در دستور کار قرار داده، اما این بار میزبانی اجرای آن بصورت کامل به رادیو و رسانه رویش دانشگاه رازی واگذار گردید.

وی اضافه نمود: این برنامه که ادامه برنامه سال گذشته تحت عنوان سری دوم «نوای نینوا» بوده به شکل صوتی و تصویری تولید شد.

شهبازی  در خصوص بسترهای انتشار تولیدات رادیو رسانه رویش گفت: قسمت تولیدات صوتی از طریق شبکه های مجازی همچون اینستاگرام، گوگل پادکست و اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌هایی که برای اشتراک‌گذاری فایل صوتی هستند، منتشر شده‌اند.

وی گفت: بخش تولیدات تصویری هم هرشب رأس ساعت ۲۰ به شکل زنده از آپارات منتشر شد که موضوعات مختلف و آیتم‌هایی مانند روایت‌خوانی، شعرخوانی و … را در بر می‌گیرد.

مدیر رادیو و رسانۀ رویش دانشگاه رازی در پایان اعلام کرد: هدف اصلی از اجرای این برنامه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین مخاطبان دانشگاهی است.

علاقه‌مندان جهت مشاهده و دانلود قسمت‌های برنامه می‌توانند به آپارات رادیو و رسانۀ رویش و پورتال مدرسۀ گفتگو رازی مراجعه کنند.

 

لینک گفتگوی امیرمحمد شهبازی با فرهیختگان : http://fdn.ir/58783

لینک گفتگو با خبرگزاری ایسنا : https://www.isna.ir/news/1400051812770/

گفتگو با میلکان : https://www.milkanonline.ir/%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C/20900

گفتگو با آنا: www.ana.press/x77f9

آپارات رادیو رویش : http://aparat.com/rouyesh_radio

مدرسه گفتگو رازی : https://goftogoo.razi.ac.ir

نامه فرهنگ دانشگاه رازی : https://farhang.razi.ac.ir

آخرین اخبار