26 05 2020
159

برگزیدگان مسابقۀ قرآنی «گلشن نور» اعلام شد.

مسابقۀ «گلشن نور» از اول ماه مبارک رمضان 6 اردیبهشت ماه 1399 لغایت 4 خرداد ماه 1399 به مدت 30 روز برگزار گردید. 

دانشجویان در این ماه مبارک، یک آیه را از جزئی از قرآن که در همان روز تلاوت می شد،  انتخاب و ارسال می کردند و در هر روز از بین آیه های ارسالی دانشجویان، یک آیه به عنوان آیۀ برگزیدۀ آن روز مشخص می شد.

 

 نفرات و آیات برگزیدۀ هر روز در ماه مبارک رمضان به شرح ذیل است:

 

  • آیۀ برگزیدۀ روز اول ماه مبارک رمضان:

وَاسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ وَإِنَّهَا لَکَبِیرَةٌ إِلَّا عَلَی الْخَاشِعِینَ (بقره/45)

از صبر و نماز [برای حل مشکلات خود و پاک ماندن از آلودگی ها و رسیدن به رحمت حق] کمک بخواهید و بی تردید این کار جز بر کسانی که در برابر حق قلبی فروتن دارند دشوار و گران است.

ارسالی خانم آرزو جمشیدی دانشجوی دکتری حشره شناسی کشاورزی

 

 

  • آیۀ برگزیدۀ  روز دوم ماه مبارک رمضان:

وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‌ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرِینَ‌ (بقره/155)

وقطعاً شما را با چیزی از ترس، گرسنگی، زیان مالی وجانی وکمبود محصولات، آزمایش می‌کنیم وصابران (در این حوادث وبلاها را) بشارت بده.

ارسالی آقای محمدحسین فتاح پور دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

 

 

  • آیۀ برگزیدۀ  روز سوم ماه مبارک رمضان:

 إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ (بقره/277)

مسلماً کسانی که ایمان آوردند و کارهای شایسته انجام دادند، و نماز را به پا داشتند، و زکات پرداختند، برای آنان نزد پروردگارشان پاداشی [شایسته و مناسب] است، و نه بیمی بر آنان است و نه اندوهگین می شوند.

ارسالی صبا زنده چشم دانشجوی دکترای تخصصی شیمی معدنی

 

 

  • آیۀ برگزیدۀ  روز چهارم ماه مبارک رمضان:

لَتُبْلَوُنَّ فِی أَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ وَلَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَمِنَ الَّذِینَ أَشْرَکُوا أَذًی کَثِیرًا ۚ وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ ذَٰلِکَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ (آل عمران/186)

قطعاً شما در اموال وجان‌های خویش آزمایش خواهید شد و از کسانی که پیش از شما کتاب (آسمانی) داده شده‌اند واز کسانی که شرک ورزیده‌اند، آزار بسیاری می‌شنوید و اگر صبوری و پرهیزگاری پیشه کنید، پس قطعاً آن (صبر، نشانه‌ی) عزم استوار شما در کارهاست.

ارسالی آقای محمد حیدری دانشجوی کارشناسی جغرافیا

 

 

  • آیۀ برگزیدۀ روز پنجم ماه مبارک رمضان:

وَاعْبُدُوا اللَّهَ وَلَا تُشْرِکُوا بِهِ شَیْئًا ۖ وَبِالْوَالِدَیْنِ إِحْسَانًا وَبِذِی الْقُرْبَیٰ وَالْیَتَامَیٰ وَالْمَسَاکِینِ وَالْجَارِ ذِی الْقُرْبَیٰ وَالْجَارِ الْجُنُبِ وَالصَّاحِبِ بِالْجَنْبِ وَابْنِ السَّبِیلِ وَمَا مَلَکَتْ أَیْمَانُکُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ مَنْ کَانَ مُخْتَالًا فَخُورًا (نساء/36)

و خدا را بپرستید و هیچ چیز را شریک او قرار ندهید و به پدر و مادر نیکی کنید و به بستگان و یتیمان و بینوایان و همسایه‌ی نزدیک و همسایه‌ی دور و یار هم‌نشین و در راه مانده و زیردستان و بردگانتان (نیز نیکی کنید.) همانا خداوند، هر که را متکبّر و فخرفروش باشد، دوست نمی‌دارد.

ارسالی خانم صبا قنبری پور کارشناسی ارشد آمار ریاضی

 

 

  • آیۀ برگزیدۀ روز ششم ماه مبارک رمضان:

یَهْدِی بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَامِ وَیُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ بِإِذْنِهِ وَیَهْدِیهِمْ إِلَی صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ (مائده16)

خداوند به وسیله آن (کتاب) کسانی را که به دنبال رضای الهی‌اند، به راه‌های امن و عافیت هدایت می‌کند، و آنان را با خواست خود از تاریکی‌ها به روشنایی درمی‌آورد، و به راه راست هدایت می‌کند.

ارسالی خانم فاطمه صیدی کارشناسی حسابداری

 

 

  • آیۀ برگزیدۀ روز هفتم ماه مبارک رمضان:

وَإِذَا جَاءَکَ الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِآیَاتِنَا فَقُلْ سَلَامٌ عَلَیْکُمْ ۖ کَتَبَ رَبُّکُمْ عَلَیٰ نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ ۖ أَنَّهُ مَنْ عَمِلَ مِنْکُمْ سُوءًا بِجَهَالَةٍ ثُمَّ تَابَ مِنْ بَعْدِهِ وَأَصْلَحَ فَأَنَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ (انعام/54)

و هرگاه کسانی که به آیات ما ایمان می آورند به نزد تو آیند، بگو: سلام بر شما، پروردگارتان رحمت را بر خود لازم و مقرّر کرده بنابراین هر کس از شما به نادانی کار زشتی مرتکب شود، سپس بعد از آن توبه کند و [مفاسد خود را] اصلاح نماید [مشمول آمرزش و رحمت خدا شود] زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است.

ارسالی خانم راضیه قمری دانشجوی کارشناسی حسابداری

 

 

  • آیۀ برگزیدۀ روز هشتم ماه مبارک رمضان:

قُلْ أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ وَأَقِیمُوا وُجُوهَکُمْ عِنْدَ کُلِّ مَسْجِدٍ وَادْعُوهُ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ کَمَا بَدَأَکُمْ تَعُودُونَ (اعراف/29)

بگو: پروردگارم به میانه روی (در همه امور و به اجتناب از افراط و تفریط) فرمان داده، و (امر فرموده): در هر مسجدی (به هنگام عبادت) روی (دل) خود را (آن گونه) متوجه خدا کنید (که از هر چیزی غیر او مُنقطع شود)، و او را در حالی که ایمان و عبادت را برای وی از هر گونه شرکی خالص می کنید بخوانید همان گونه که شما را آفرید، (پس از مرگ به او) بازمی گردید.

ارسالی خانم مهتاب خانی دانشجوی کارشناسی ارشد ژئوفیزیک

 

 

  • آیۀ برگزیدۀ روز نهم ماه مبارک رمضان:

خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِینَ (اعراف/199)

عفو و میانه‌روی را پیشه کن (عذر مردم را بپذیر و بر آنان آسان بگیر)، و به کارهای عقل پسند و نیکو فرمان بده، و از جاهلان اعراض کن.

ارسالی خانم فائزه کردستانی دانشجوی کارشناسی شیمی محض

 

 

  • آیۀ برگزیدۀ روز دهم ماه مبارک رمضان:

وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَیُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَیُطِیعُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ ۚ أُولَٰئِکَ سَیَرْحَمُهُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ حَکِیمٌ (توبه/71)

مردان و زنان باایمان، ولیّ (و یار و یاور) یکدیگرند امر به معروف و نهی از منکر می کنند نماز را برپا می دارند و زکات را می پردازند و خدا و رسولش را اطاعت می کنند بزودی خدا آنان را مورد رحمت خویش قرار می دهد خداوند توانا و حکیم است!

ارسالی خانم عاطفه بیدآبادی دانشجوی کارشناسی روانشناسی

 

 

  • آیۀ برگزیدۀ روز یازدهم ماه مبارک رمضان:

إِنَّ اللَّهَ لَا یَظْلِمُ النَّاسَ شَیْئًا وَلَٰکِنَّ النَّاسَ أَنْفُسَهُمْ یَظْلِمُونَ (یونس/44)

قطعاً خداوند هیچ ظلمی به مردم نمی‌کند، امّا این خود مردمند که به خویشتن ستم می‌کنند.

ارسالی آقای محمد حسین پور دانشجوی کارشناسی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی

 

 

  • آیۀ برگزیدۀ روز دوازدهم ماه مبارک رمضان:

وَلَئِنْ أَذَقْنَا الْإِنْسَانَ مِنَّا رَحْمَةً ثُمَّ نَزَعْنَاهَا مِنْهُ إِنَّهُ لَیَئُوسٌ کَفُورٌ (هود/9)

و اگر از سوی خود رحمتی (چون سلامتی، ثروت، اولاد و امنیت) به انسان بچشانیم، سپس آن را (به علتی حکیمانه) از او سلب کنیم (نسبت به آینده زندگی) بسیار نومید شونده و (نسبت به نعمت هایی که دارا بود) بسیار کفران کننده است.

ارسالی خانم پریا فخری دانشجوی کارشناسی ارشد گیاهپزشکی_بیماری شناسی گیاهی

 

 

🔷🔹آیۀ برگزیدۀ روز سیزدهم ماه مبارک رمضان:

الَّذِینَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِکْرِ اللَّهِ ۗ أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ (رعد/28)

آنها کسانی هستند که ایمان آورده اند، و دلهایشان به یاد خدا مطمئن (و آرام) است آگاه باشید، تنها با یاد خدا دلها آرامش می یابد!

ارسالی خانم رضوان عبدالملکی دانشجوی کارشناسی علوم دامی

 

 

  • آیۀ برگزیدۀ روز چهاردهم ماه مبارک رمضان:

نَبِّئْ عِبَادِی أَنِّی أَنَا الْغَفُورُ الرَّحِیمُ (حجر/49)

 (ای رسول ما) بندگان مرا آگاه ساز که من بسیار آمرزنده و مهربانم

ارسالی آقای سعید خانمرادی دانشجوی دکتری تربیت بدنی

 

 

  • آیۀ برگزیدۀ روز پانزدهم ماه مبارک رمضان:

وَ لا تَمْشِ فِی الْأَرْضِ مَرَحاً إِنَّکَ لَنْ تَخْرِقَ الْأَرْضَ وَ لَنْ تَبْلُغَ الْجِبالَ طُولًا (اسراء/37)

و در زمین با تکبّر و سرمستی راه مرو، قطعاً تو زمین را نخواهی شکافت و در بلندی به کوه‌ها نخواهی رسید.

ارسالی خانم عاطفه بیدآبادی دانشجوی کارشناسی روانشناسی

 

 

  • آیۀ برگزیدۀ روز شانزدهم ماه مبارک رمضان:

وَ لا تَمُدَّنَّ عَیْنَیْکَ إِلی‌ ما مَتَّعْنا بِهِ أَزْواجاً مِنْهُمْ زَهْرَةَ الْحَیاةِ الدُّنْیا لِنَفْتِنَهُمْ فِیهِ وَ رِزْقُ رَبِّکَ خَیْرٌ وَ أَبْقی‌ (طه/131)

و هرگز به متاعی که ما به گروهی از آنها داده‌ایم، چشم مدوز که (این) شکوفه و جلوه‌ی زندگی دنیاست (و ما می‌خواهیم) تا آنها را در آن بیازمائیم و (به یقین) روزیِ پروردگارت بهتر و پایدارتر است.

ارسالی خانم پریا فخری دانشجوی کارشناسی ارشد گیاهپزشکی_ بیماری شناسی گیاهی

 

 

  • آیۀ برگزیدۀ روز هفدهم ماه مبارک رمضان:

کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ ۗ وَنَبْلُوکُمْ بِالشَّرِّ وَالْخَیْرِ فِتْنَةً ۖ وَإِلَیْنَا تُرْجَعُونَ (انبیاء/35)

هر کسی چشنده مرگ است و ما شما را [چنانکه سزاوار است] به نوعی خیر و شر [که تهیدستی، ثروت، سلامت، بیماری، امنیت و بلاست] آزمایش می کنیم، و به سوی ما بازگردانده می شوید.

ارسالی خانم مبینا مرادی دانشجوی کارشناسی دانش شناسی و علم اطلاعات

 

 

  • آیۀ برگزیدۀ روز هجدهم ماه مبارک رمضان:

اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکاةٍ فِیها مِصْباحٌ الْمِصْباحُ فِی زُجاجَةٍ الزُّجاجَةُ کَأَنَّها کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ یُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبارَکَةٍ زَیْتُونَةٍ لا شَرْقِیَّةٍ وَ لا غَرْبِیَّةٍ یَکادُ زَیْتُها یُضِی‌ءُ وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نارٌ نُورٌ عَلی‌ نُورٍ یَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ یَشاءُ وَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثالَ لِلنَّاسِ وَ اللَّهُ بِکُلِّ شَیْ‌ءٍ عَلِیمٌ (نور/35)

خداوند نور آسمان ها و زمین است (روشنی بخش آنها، هدایت گر اهل آنها و مدبر امور آنهاست) داستان نور او (دین و کتاب او) مانند چراغدانی است که در آن چراغ پرفروغی است و آن چراغ در میان شیشه و آن شیشه همانند ستاره ای فروزان و نورانی است، آن چراغ افروخته می شود از (روغن) درخت پربرکت زیتونی که (از نظر محل) نه شرقی است (که آفتاب وقت عصر بر آن نتابد) و نه غربی (که آفتاب وقت صبح بر آن نتابد بلکه در محلی است که دائما خورشید بر آن می تابد)، روغن آن (از صافی و شفافی) نزدیک است که بدرخشد هر چند بدان آتش نرسد. نورهایی است انباشته بر یکدیگر (نور زیت و چراغ و شیشه و چراغدان یعنی نور بودن خدا در بالاترین درجه تصور است) خداوند به سوی نور خود (دین خود) هر که را بخواهد ( به راهنمایی خاصه) هدایت می کند. و خداوند برای مردم مثال ها می زند و خدا به همه چیز داناست.

ارسالی خانم نازنین وکیلی دانشجوی کارشناسی زیست شناسی

 

 

  • آیۀ برگزیدۀ روز نوزدهم ماه مبارک رمضان:

وَعِبَادُ الرَّحْمَٰنِ الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَی الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا (فرقان/63)

و بندگان خدای رحمان کسانی‌اند که روی زمین بی‌تکبّر راه می‌روند، و هرگاه جاهلان آنان را طرف خطاب قرار دهند (و سخنان نابخردانه گویند) با ملایمت (و سلامت نفس) پاسخ دهند.

ارسالی خانم فاطمه فتاحی دانشجوی کارشناسی شیمی کاربردی

 

 

  • آیۀ برگزیدۀ روز بیستم ماه مبارک رمضان:

أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ وَ یَجْعَلُکُمْ خُلَفاءَ الْأَرْضِ أَ إِلهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِیلًا ما تَذَکَّرُونَ (نمل/62)

کیست که هرگاه درمانده‌ای او را بخواند، اجابت نماید و بدی و ناخوشی را برطرف کند، و شما را جانشینان (خود در) زمین قرار دهد؟ آیا با خداوند معبودی است؟ چه کم پند می‌پذیرید.

ارسالی خانم بهاره یوسف جان دانشجوی ارشد مدیریت راهبردی دانشکده علوم ورزشی

 

 

  • آیۀ برگزیدۀ روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان:

وَوَصَّیْنَا الْإِنْسَانَ بِوَالِدَیْهِ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ وَهْنًا عَلَیٰ وَهْنٍ وَفِصَالُهُ فِی عَامَیْنِ أَنِ اشْکُرْ لِی وَلِوَالِدَیْکَ إِلَیَّ الْمَصِیرُ (لقمان/14)

و ما به هر انسانی سفارش کردیم که در حقّ پدر و مادر خود نیکی کن خصوص مادر که چون بار حمل فرزند برداشته و تا مدّت دو سال که طفل را از شیر باز گرفته (هر روز) بر رنج و ناتوانیش افزوده است، (و فرمودیم که) شکر من و شکر پدر و مادرت بجای آور، که بازگشت (خلق) به سوی من خواهد بود.

ارسالی آقای حمزه الیاسی دانشجوی کارشناسی حقوق

 

 

  • آیۀ برگزیدۀ روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان:

مَنْ کَانَ یُرِیدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعًا ۚ إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ ۚ وَالَّذِینَ یَمْکُرُونَ السَّیِّئَاتِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِیدٌ ۖ وَمَکْرُ أُولَٰئِکَ هُوَ یَبُورُ (فاطر/10)

کسی که خواهان عزّت است (باید از خدا بخواهد چرا که) تمام عزّت برای خداست؛ سخنان پاکیزه به سوی او صعود می‌کند، و عمل صالح را بالا می‌برد؛ و آنها که نقشه‌های بد می‌کشند، عذاب سختی برای آنهاست و مکر (و تلاش افسادگرانه) آنان نابود می‌شود (و به جایی نمی‌رسد)!

ارسالی خانم نسا بابلی دانشجوی کارشناسی ارشد مکانیک بیوسیستم

 

 

  • آیۀ برگزیدۀ روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان:

الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ۚ أُولَٰئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ ۖ وَأُولَٰئِکَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ (زمر/18)

آنان که سخن را می شنوند و از بهترینش پیروی می کنند، اینانند کسانی که خدا هدایتشان کرده، و اینان همان خردمندانند.

ارسالی آقای محمد امیری شمسی دانشجوی کارشناسی مهندسی برق

 

 

 

  • آیۀ برگزیدۀ روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان:

مَنْ عَمِلَ سَیِّئَةً فَلَا یُجْزَیٰ إِلَّا مِثْلَهَا ۖ وَمَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَیٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولَٰئِکَ یَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ یُرْزَقُونَ فِیهَا بِغَیْرِ حِسَابٍ (غافر/40)

هر کس بدی کند، جز بمانند آن کیفر داده نمی‌شود؛ ولی هر کس کار شایسته‌ای انجام دهد -خواه مرد یا زن- در حالی که مؤمن باشد آنها وارد بهشت می‌شوند و در آن روزی بی‌حسابی به آنها داده خواهد شد.

ارسالی خانم فاطمه پیری دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد انرژی

 

 

  • آیۀ برگزیدۀ روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان:

وَمَنْ یَعْشُ عَنْ ذِکْرِ الرَّحْمَٰنِ نُقَیِّضْ لَهُ شَیْطَانًا فَهُوَ لَهُ قَرِینٌ (زخرف/36)

 و هر کس از یاد خدا روی‌گردان شود شیطان را به سراغ او می فرستیم، پس همواره قرین اوست!

ارسالی خانم آرزو جمشیدی دانشجوی دکتری حشره شناسی کشاورزی

 

 

 

  • آیۀ برگزیدۀ روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان:

إِنَّمَا الْحَیَاةُ الدُّنْیَا لَعِبٌ وَلَهْوٌ ۚ وَإِنْ تُؤْمِنُوا وَتَتَّقُوا یُؤْتِکُمْ أُجُورَکُمْ وَلَا یَسْأَلْکُمْ أَمْوَالَکُمْ (محمد/36)

البته زندگانی دنیا به جز بازیچه و هوسرانی نیست و اگر ایمان آرید و پرهیزکار شوید پاداش اعمال شما را خواهد داد و از اموال شما چیزی (مزد هدایت) نمی‌خواهد.

ارسالی خانم سپیده توان دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

 

 

  • آیۀ برگزیدۀ روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان:

مَنْ ذَا الَّذِی یُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا فَیُضَاعِفَهُ لَهُ وَلَهُ أَجْرٌ کَرِیمٌ (حدید/11)

کیست که به خدا وام نیکو دهد (و از اموالی که به او ارزانی داشته انفاق کند) تا خداوند آن را برای او چندین برابر کند؟ و برای او پاداش پرارزشی است!

ارسالی خانم فاطمه خوش طینت دانشجوی کارشناسی شیمی کاربردی

 

 

  • آیۀ برگزیدۀ روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان:

لَا تَجِدُ قَوْمًا یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ یُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ کَانُوا آبَاءَهُمْ أَوْ أَبْنَاءَهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِیرَتَهُمْ ۚ أُولَٰئِکَ کَتَبَ فِی قُلُوبِهِمُ الْإِیمَانَ وَأَیَّدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ ۖ وَیُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا ۚ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ ۚ أُولَٰئِکَ حِزْبُ اللَّهِ ۚ أَلَا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ (مجادله/22)

گروهی را که به خدا و روز قیامت ایمان دارند، نمی یابی که با کسانی که با خدا و پیامبرش دشمنی و مخالفت دارند، دوستی برقرار کنند، گرچه پدرانشان یا فرزاندانشان یا برادرانشان یا خویشانشان باشند. اینانند که خدا ایمان را در دل هایشان ثابت و پایدار کرده، و به روحی از جانب خود نیرومندشان ساخته، و آنان را به بهشت هایی که از زیرِ [درختانِ] آن نهرها جاری است درمی آورد، در آنجا جاودانه اند، خدا از آنان خشنود است و آنان هم از خدا خشنودند. اینان حزب خدا هستند، آگاه باش که بی تردید حزب خدا همان رستگارانند.

ارسالی خانم فاطمه حاجی دانشجوی کارشناسی اقتصاد

 

  •  آیۀ برگزیدۀ روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان:

قُلْ إِنِّی لَنْ یُجِیرَنِی مِنَ اللَّهِ أَحَدٌ وَلَنْ أَجِدَ مِنْ دُونِهِ مُلْتَحَدًا (جن/22)

بگو: همانا هیچ کس مرا در برابر خدا حفظ نخواهد کرد و جز او هرگز پناهگاهی نخواهم یافت.

ارسالی خانم سمیه غلامی دانشجوی کارشناسی مهندسی ترویج و آموزش کشاورزی

 

 

  • آیۀ برگزیدۀ روز سی ام ماه مبارک رمضان:

فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا (شرح/5)

به یقین با (هر) سختی آسانی است!

ارسالی خانم صبا قنبری پور دانشجوی کارشناسی ارشد آمار ریاضی

 

 

آخرین اخبار