مراسم بزرگداشت مقام زن و روز مادر در دانشگاه رازی برگزار شد. - معاونت فرهنگی

369

مراسم بزرگداشت مقام زن و روز مادر در دانشگاه رازی برگزار شد.

به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، مراسم بزرگداشت مقام زن و روز مادر، ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۸ با حضور اساتید و بانوان همکار در سالن اجتماعات شهید دکتر شهریاری دانشکده علوم برگزار شد.

 

 

در ابتدای این مراسم، دکتر ناهید شاه‌آبادی مشاور رئیس دانشگاه رازی در امور بانوان و خانواده ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و روز زن و عرض خیرمقدم به میهمانان، اظهار داشت: خدمات شایسته دکتر اعلمی‌آل‌آقا رئیس دانشگاه همواره برگی زرین و ماندگار خواهد بود و از طرف همه دانشگاهیان به ویژه بانوان دانشگاه از ایشان کمال تشکر را دارم.

ایشان همچنین از زحمات و تلاش‌های بانوان همکار دانشگاه رازی قدردانی کرد و برای آنان آرزوی موفقیت در تمام مراحل زندگی را داشت.

 

 

در ادامه دکتر محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) طی سخنانی اظهار داشت: از تلاش‌ها و زحمات شما بانوان گرامی تشکر می‌کنم، امروز به پاس زحمات بانوان نام دانشگاه و دانشگاه رازی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در موقعیت برتری قرار گرفته است.

ایشان با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی بانوان جایگاه برجسته‌ای را به ویژه در دانشگاه‌ها کسب کرده‌اند، گفت: امروز در پذیرش دانشجویان، از جهت کمّی تعداد دختران دانشجو مقدم بر پسران است.

دکتر اعلمی‌آل‌آقا بیان داشت: امروز بانوان در کنار همه مشغله‌های مادرانه و تعلق به خانواده، در مسیر علم آموزی و فعالیت‌های اجتماعی قرار گرفتند و این یک رخدادی است که باید شکرانه آن را به جا بیاریم.

رئیس دانشگاه رازی خواستار مشارکت کارکنان و ذی نفعان در دانشگاه برای تحقق اهداف متعالی و موقعیت ممتاز دانشگاه شد و افزود: امروز وقتی سخن از «العلم سلطان» می‌گوییم، باید جایگاه دانشگاه به‌گونه‌ای باشد و جامعه این مهم را بپذیرد که علم‌آموزی سبب تفاخر و جایگاه ارزشمندی می‌شود، در این مسیر انتظار می‌رود، همکاران گرامی با رویکرد انقلاب اسلامی جایگاه بانوان را در دانشگاه بیشتر از آنچه که در کشورهای دیگر وجود دارد رقم بزنند و در این معماری سازمانی به ما کمک کنند و در بخش بانوان حضور دغدغه‌مندانه‌تری را شاهد باشیم.

 

 

دکتر اعلمی‌آل‌آقا با اشاره به فرهنگ غنی اسلامی، حضرت فاطمه (س) را الگوی والایی برای بانوان دانست و بیان داشت: حضور شخصیت‌های والایی در فرهنگ دینی ما مانند حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) ما را در مسیری قرار می‌دهد که همواره در پالایش نفسانی خود جدی باشیم و رعایت مقیداتی را بر خود لازم می‌دانیم. این فرهنگ الزاماتی را از جهت ساختار سازمانی به وجود می‌آورد و وقتی می‌خواهیم آن را به یک فرهنگ سازمانی تبدیل کنیم همه باید بدانیم که با چه قواعد و قوانینی این فرهنگ اصیل را در ساختار سازمانی خود نهادینه کنیم.

ایشان بیان داشت: امروز تعداد مسئولین در سطح بانوان رو به افزایش است اما هنوز اکثریت با آقایان است و امیدواریم حضور بانوان ارزشمند، عالم و فرهیخته در دانشگاه سبب افزایش تعداد مسئولین خانم شود.

 

 

دکتر اعلمی‌آل‌آقا بر مشارکت، همکاری ارائه نظرات و پیشنهادات بانوان دانشگاه برای ترسیم افق برنامه و اهداف میان‌مدت و بلندمدت دانشگاه تاکید کرد و گفت: انتظار داریم که بیشتر شاهد مشارکت طلبی بانوان دانشگاه باشیم تا نظام پیشنهادات در زمینه ارتقا و ارزشیابی همکاران، جایگاه جدی‌تری را پیدا کند و در اصلاح ساختار اداری دانشگاه در مسیر تکالیفی که داریم قدم‌های بیشتری برداریم.

ایشان ابراز امیدواری کرد: همه همکاران دانشگاه در عرصه‌های علمی، مسئولیت‌های اجتماعی و در مسیر ساختار دانشگاه و تراز جمهوری اسلامی ایران نقش اساسی و کلیدی را اعمال نمایند.

در ادامه حجت‌السلام والمسلمین محسن قلندری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) به روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) اشاره داشت و بیان کرد: آن حضرت فرمودند: «وَ لَوْ کانَ الْحُسْنُ هَیئَةً لَکانَتْ فَاطِمَةَ بل هی أعظم؛ و اگر بخواهی نیکی را در هیاتی درآوری آن هم فاطمه زهرا(س) است، بلکه او خیلی برتر است».

 

 

ایشان در ادامه بیان داشت: در روایت داریم ۵۰ نفر از یاران خاص حضرت مهدی (عج) را بانوان تشکیل می‌دهند و یکی از کسانیکه جزء یاران حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) قلمداد شده، بانوی وارسته حَبابه والِبیه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قلندری اشاره‌ای به انتخابات پیش‌رو و ضرورت انتخاب افراد اصلح، شایسته و باتقوا داشت و گفت: بر اساس آیات شریفه کلام‌الله مجید، بدترین نوع انتخاب،‌ انتخاب دنیایی است و در مقابل افرادی هستند که در انتخاب‌هایشان رضایت خداوند را بر خود ترجیح می‌دهند.

ایشان همچنین افزود: خداوند بلند مرتبه در حدیث قدسی فرمود: شش چیز را در شش محل پنهان کرده‌ام؛ ولی مردم در جای دیگر دنبال آن می‌گردند؛ ولی هرگز آنها را در آنجا نخواهند یافت: به راستی راحتی را در بهشت قرار دادم؛ ولی مردم در دنیا دنبال آن می‌گردند؛ دانش را در گرسنگی و تلاش قرار دادم؛ ولی مردم در سیر‌بودن دنبال آن می‌گردند؛ ع‍زَت را در شب‌بیداری قرار دادم؛ ولی مردم عزت را در خانه‌ شاهان می‌جویند؛ بلندمرتبگی و مقام را در فروتنی قرار دادم؛ ولی مردم در تکبّر و خودبرتر بینی، دنبال آن می‌گردند؛ اجابت دعا را در لقمه حلال قرار دادم؛ ولی مردم در قیل و قال دنبال اجابت دعا می‌گردند؛ بی‌نیازی را در قناعت قرار دادم؛ ولی مردم آن را در زیادی مال و ثروت جستجو می‌کنند و هرگز آن را نخواهند یافت.

در پایان این مراسم با اهدای هدیه از زحمات تعدادی از بانوان همکار دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

 

شناسه : 1007923

آخرین اخبار