برگزاری اولین نشست شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کرمانشاه - معاونت فرهنگی

119

برگزاری اولین نشست شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کرمانشاه

اولین نشست شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان کرمانشاه، در دانشگاه رازی برگزار شد.

اولین نشست شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان کرمانشاه، روز یکشنبه بیست‌وهشتم بهمن ۱۳۹۷ به ریاست دکتر علی‌اکبر محسنی در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد.

دکتر علی‌اکبر محسنی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی، در این نشست خواستار  اهتمام بیشتر دانشگاه‌ها در اختصاص بودجه‌ فرهنگی گردید و اظهار داشت: دانشگاه رازی با حمایت‌های ریاست محترم دانشگاه دکتر اعلمی‌آل‌آقا تاکنون مشکلی در خصوص تأمین بودجه فرهنگی نداشته است. اما پیشنهاد مشخص این است که بودجه فرهنگی  همه دانشگاه‌های استان در ابتدای سال مالی به معاونان فرهنگی ابلاغ شود تا حوزه های فرهنگی با شفافیت بیشتر و چشم‌انداز روشن‌تری گام بردارند و از تزلزل در تصمیم‌گیری ها به دور باشند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی یادآور شد: داشتن شفافیت و تعریف روشنی از مسائل مالی، گام اول و مهم برای  تصمیم گیری  وبرنامه‌ریزی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی است. دکتر محسنی در ادامه بر پرهیز از اقدامات جزیره‌ای و منفصل تأکید کرد و گفت: هدف آیین‌نامه شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها، انجام  فعالیت فرهنگی به‌صورت هماهنگ، منسجم و فراگیر در سطح  دانشگاه‌های استان است.

 

وی در ادامه با اشاره به مشکلات متعدد فرهنگی درجامعه، ناهنجاری های فرهنگی را  مصداق بارز تعدی به حقوق دیگران دانست و بیان کرد: متأسفانه بسیاری از شهروندان از حقوق شهروندی اطلاع  لازم ندارند و دانشگاه باید در این زمینه معلم خوب و شایسته ای برای آحاد جامعه باشد.

ضرورت تمرکز و تأکید بر اولویت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دینی در طرح و برنامه ریزی  مباحث فرهنگی  از دیگر مباحث مورد تأکید  ایشان بود.

در ادامه دکتر تورج زینی‌وند، مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی، بر ضرورت احیای هرچه بیشتر شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی  در دانشگاه‌های استان کرمانشاه و مشارکت فعال مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها  تأکید کرد و گفت: شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان به دنبال  هماهنگی، هدایت، راهبری و انسجام در پرداختن به مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها است.

 

دکتر زینی‌وند احیای کرسی‌های آزاداندیشی و جلسات نقد و هم‌اندیشی در دانشگاه‌ها را مورد تأکید قرار داد و افزود: دانشگاه رازی پیشگام برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در استان است و این رویه باید در راستای پویایی و نشاط فرهنگی در دانشگاه‌ها پیگیری شود.

 

وی دانشگاه رازی را دانشگاه فعال و پویای استان در برگزاری فعالیت‌های فرهنگی دانست و تأکید کرد: آیین‌نامه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در بخش دانشجویان و اساتید به همه دانشگاه‌های استان ابلاغ می‌شود تا به‌عنوان یک مصوبه عملیاتی شود.

 

دکتر زینی‌وند هدایت فکری و سیاسی دبیران تشکل‌های سیاسی دانشگاه‌های استان و برگزاری یک نشست با موضوعات روز در این راستا را اقدامی مؤثر دانست و بر اجرای این مهم تأکید کرد و گفت: دانشگاه رازی آمادگی لازم برای میزبانی این برنامه را دارد.

 

دکتر زینی‌وند التزام به پوشش مناسب را دغدغه معاونت فرهنگی دانست و گفت: پوشش نامناسب یک ناهنجاری و چالش جدی در دانشگاه‌هاست و پوشش مناسب در دانشگاه‌ها باید به یک گفتمان تبدیل شود.

 

در ادامه رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، بلا و مصائب را نعمت الهی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قلندری فلسفه بلا و مصیبت را تنزیه از اشتباه و گناه برای مؤمنین و ترفیع برای اولیای خدا دانست و گفت: خداوند بلا و مصائب را برای مؤمنینی که اشتباهاتی در رفتار دارند برای پاکی و تنزیه از اشتباهاتشان قرار داده و در سوره مبارکه بقره ترس، گرسنگی، زیان در اموال و جان‌ها و کمبود میوه‌ها؛ پنج ماده امتحانی که در دنیا، مؤمن به وسیله آنها آزمایش می‌شود ذکر شده و سخت‌ترین آن خوف و اضطراب و نگرانی است که معمولا به روح و روان انسان وارد می‌شود.

 

در این نشست، نمایندگان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان کرمانشاه در  خصوص اهم مسائل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها بحث و تبادل‌نظر کردند.

 

شناسه : 1012371

آخرین اخبار