همزمان با ایام‌الله دهۀ مبارک فجر، در روز سه‌شنبه 19 بهمن ماه 1400، جمعی از مسئولان دانشگاه رازی با هدف تجدید میثاق با شهدا، با حضور در منزل شهید مدافع حرم، شهید حاج خیرالله احمدی‌فرد، از خانواده معظم ایشان تجلیل نمودند.

دکتر محمّدنبی احمدی، سرپرست دانشگاه رازی، در این دیدار، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و با درود به روح پرفتوح بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، در سخنانی به سابقه مبارزاتی شهید احمدی‌فرد علیه رژیم طاغوتی و دستگیری ایشان توسط ساواک اشاره کرد و اظهار داشت: شهید احمدی‌فرد بعد از پیروزی انقلاب به بسیج و سپاه می‌پیوندد و در این نهاد ارزشی خدمت کرد. این شهید بزرگوار در جبهه‌های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس و در دفاع از حرم اهل بیت(ع) حضور پررنگ داشت.

دکتر احمدی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهی احمدی‌فرد افزود: ما مدیون شهدا هستیم، تکریم از خانواده شهدا وظیفه همه و باید یاد و خاطرات شهدا را احیا کنیم و به پاس قدردانی از فداکاری‌های خانواده معظم شهدا و جانفشانی‌های عزیزانشان، راه شهدا و امام شهدا را با بصیرت و درس گرفتن از شهدا و تبعیت از فرمایشات ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) ادامه دهیم.

وی افزود: امروز اگر جمهوری اسلامی ایران با اقتدار تمام در دنیا حرف برای گفتن دارد و معادلات جهانی را تغییر داده است؛ به برکت خون‌های مطهر شهدا است و امیدواریم خداوند متعال همه ما را در مسیر شهدا قرار دهد.

دکتر احمدی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: امنیت، استقلال و سربلندی کشور عزیزمان ایران اسلامی را مدیون شهدا هستیم و همه ما باید با الگوگیری از شهدای والامقام گوش به فرمان ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای باشیم.


 

همچنین حجت‌الاسلام و المسلممین جواد افشار نجفی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: خانواده‌های معظم شهدا الگوی بی‌نظیری برای ملّت هستند و توانستند ‏درس بزرگ صبر و فداکاری را برای همه ما به ارمغان بیاورند‎.‎

وی عزت امروز کشور را مرهون ایثار، مجاهدت و فداکاری شهدا، ایثارگران و ‏خانواده‌های آنان دانست و گفت: گاهی ارزش خانواده شهدا بیشتر از خود شهید است همچنانکه در کربلا شهرت همسر زهیر بن قین بیش از خود شهید است. همچنین در روایت دینی آمده است که وقتی مادر گرامی حضرت علی (ع) از دنیا می‌رود پیامبر اکرم(ص) ناراحت می‌شود و به حضرت علی(ع) می‌فرماید: مادرت بهترین یاور برای پدرت در امور خیر بود.


 

حجت‌الاسلام و المسلممین افشار نجفی افزود: در روایات آمده است که وقتی فردی می‌خواهد دنیا را ترک کند نگران خانواده‌‌اش است. در آنجا خداوند به او نشان می‌دهد که وجود خود تو نیز به عنایات من بوده، پس نگران نباش که من مراقب آنها هستم. در قرآن کریم آیات ارزشمندی داریم که می فرماید؛ «شهید همواره زنده است».

در پایان سرپرست دانشگاه رازی با اهدا لوح تقدیر، از خانواده معظم شهید مدافع حرم، شهید حاج خیرالله احمدی‌فرد تقدیر به عمل آورد.

شایان ذکر است؛ شهید مدافع حرم، حاج خیرالله احمدی‌فرد 16 بهمن ماه 1395 بر اثر تله انفجاری دشمن در راه دفاع از حرم آل الله در شهر موصل کشور عراق به درجه رفیع شهادت نائل گشت. روحش شاد، راهش پررهرو یادش گرامی باد.


 

آخرین اخبار